Szanowni Państwo, 

Zgodnie z zamieszczonym harmonogramem naboru na rok szkolny 2025/2026 otwarcie systemu rekrutacji nastąpi w dniu 21.07.2025 g. 12.00

Harmonogram naboru dostępny jest w zakładce poniżej - pt. Harmonogram 

Prosimy o uważne wypełnienie wniosku i dołączenie wymaganych oraz kompletnych dokumentów.  

Jeżeli wniosek nie zostanie podpisany elektronicznie, to pobrany i podpisany  wniosek z wymaganymi dokumentami (potwierdzenie przyjęcia kandydata do szkoły oraz inne potwierdzające spełnienie kryteriów) należy dostarczyć osobiście do sekretariatu Bursy lub drogą elektroniczną na podany adres:  rekrutacja@bursa.edu.gdansk.pl 

Wniosek posiadający braki formalne takie jak: brak podpisu rodzica/opiekuna prawnego, dokumentu potwierdzającego przyjęcie kandydata do gdańskiej szkoły oraz załączników potwierdzających zaznaczone kryteria uprawniające do uzyskania dodatkowych punktów zostanie odrzucony, a kandydat  otrzyma status niezakwalifikowany do dalszej rekrutacji. 

Prosimy o dokładne sprawdzenie statusu szkoły: 

- publiczna/prowadzona przez Gminę Miasta Gdańska/ 

- niepubliczna/prowadzona przez inny podmiot, odpłatna/  

Do czasu zakończenia etapu wprowadzania wniosków tj. do 24.07.2025 r. do godz. 23:59, prosimy na bieżąco o sprawdzanie na swoim koncie systemu naboru czy wniosek nie posiada braków formalnych, które można do czasu zakończenia etapu uzupełnić.  

Kandydaci zakwalifikowani, którzy nie potwierdzą  woli przyjęcia (zgodnie z harmonogramem) uzyskują status zrezygnował. 

W przypadku równorzędnych wyników uzyskanych przez kandydatów  brana jest pod uwagę kolejność zgłoszenia wniosku. 

O przydziale wychowanków przyjętych do Bursy Gdańskiej im. I. Sendlerowej w danej lokalizacji decyduje Komisja Rekrutacyjna. 

Przypominamy, że niepełnoletni wychowankowie obcokrajowcy,  którzy zostaną przyjęci do Bursy Gdańskiej powinni mieć wyznaczonego opiekuna prawnego / prawnego tymczasowego/ ustanowionego notarialnie przez rodziców stale przebywającego w Polsce. 

W terminie 3 dni od dnia podania do publicznej wiadomości listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych, rodzice kandydata lub kandydat pełnoletni mogą wystąpić do Komisji Rekrutacyjnej z wnioskiem o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia kandydata do bursy, wyłączniena adres mailowy: rekrutacja@bursa.edu.gdansk.pl Uzasadnienie sporządza się w terminie 3 dni od dnia złożenia wniosku przez rodzica kandydata lub kandydata pełnoletniego. Odpowiedzi będą udzielane na podany przez Państwa adres mailowy.